Nagle wypadki medyczne w komercyjnych liniach lotniczych

Badanie Petersona i in. (Wydanie z 30 maja) na temat wyników nagłych wypadków medycznych podczas komercyjnych lotów lotniczych podkreśla ważny temat, który do tej pory nie był omawiany zbyt wiele. Pracowałem jako medyczna eskorta dla międzynarodowej organizacji zajmującej się bezpiecznym i zdrowym przesiedlaniem uchodźców z jednego kraju do drugiego. Podczas moich wielokrotnych lotów jako medyczna eskorta z dziesiątkami uchodźców z Nepalu do Stanów Zjednoczonych, spotkałem się z wieloma problemami medycznymi podczas lotu. Większość problemów, jak wspomnieli autorzy, to nudności, wymioty, trudności w oddychaniu i gorączka. Myślę, że zestaw ratunkowy dostępny w samolocie powinien zdecydowanie zawierać więcej tlenu. Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli pasażer potrzebuje tlenu w czasie nagłego wypadku medycznego, dostępny tlen nie jest wystarczający. Sharan P. Sharma, MD Szpital i centrum medyczne Englewood, Englewood, NJ Sharan. com Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Peterson DC, Martin-Gill C, Guyette FX, i in. Wyniki nagłych wypadków medycznych podczas lotów komercyjnych linii lotniczych. N Engl J Med 2013; 368: 2075-2083 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Artykuł Petersona i in. podkreśla zagrożenia medyczne, z którymi spotykają się lekarze podczas komercyjnych podróży lotniczych. Chociaż częstotliwość i natura tych nagłych przypadków pozostały względnie niezmienione przez lata, narzędzia dostępne dla lekarzy podczas lotu zmieniły się dramatycznie. Mobilne platformy zdrowotne Smartphone do monitorowania elektrokardiograficznego, pulsoksymetria i szereg innych przenośnych urządzeń medycznych dostarczają lekarzowi pokładowemu informacji dostępnych wcześniej tylko przy użyciu zaawansowanego medycznego sprzętu diagnostycznego. Oprócz urządzeń bezprzewodowych przewożonych przez pasażerów min iaturyzacja konwencjonalnych urządzeń monitorujących i diagnostycznych jest wyjątkowo dostosowana do środowiska lotniczego o ograniczonej przestrzeni. Systemy monitorowania noszone na nadgarstku, które są tak wyrafinowane, jak te stosowane na oddziale intensywnej opieki medycznej i różnorodne laboratoryjne przyrządy diagnostyczne do punktów opieki powinny stanowić standard opieki nad wszystkimi lotami1. Łączenie wysokiej jakości medyczne możliwości diagnostyczne zapewniane przez te urządzenia za pomocą przenośnego oprogramowania wspomagającego podejmowanie decyzji klinicznych i wbudowanego Wi-Fi mogłyby umożliwić lekarzom zarządzającym katastrofami podczas lotu podejmowanie bardziej świadomych i pewnych decyzji klinicznych. Ravi Komatireddy, MD Paddy M. Barrett, MD Evan D. Muse, MD, Ph.D. Scripps Translational Science Institute, La Jolla, Kalifornia edu Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1 . Komatireddy R, Topol EJ. Medycyna odłączona od zasilania: przyszłość medycyny laboratoryjnej. Clin Chem 2012; 58: 1644-1647 Crossref Web of Science Medline Chociaż lekarze są często obecni, nie zawsze reagują na katastrofy medyczne podczas lotu. Kiedy wracałem do domu z Londynu krótko po Nowym Roku ponad 10 lat temu, załoga lotnicza poprosiła o pomoc lekarza. Zakładałem, że w naszym locie po wakacjach byli inni lekarze, którzy byli bardziej zdolni niż pediatra, by asystować załodze, ale podżegany przez moją nastoletnią córkę, poszedłem pomóc. Pediatryczny endokrynolog również przyszedł, aby pomóc dziecku z alergią na orzeszki ziemne, która była w niewydolności oddechowej. Pacjentka poprawiła się dzięki automatycznemu wstrzykiwaczowi epinefryny i inhalatorowi albuterolowemu zapewnionemu przez innych pasażerów. Później, zgodnie z US Customs, trzej pasażerowie określili się jako lekarze i zaproponowali usprawiedliwienie z powodu braku za angażowania. Od tego czasu dwukrotnie odpowiadałem na nagłe wypadki medyczne podczas lotu, za każdym razem, gdy dorosły miał objawy sercowe. Jako lekarze jesteśmy bardziej wykwalifikowani niż inni pasażerowie, aby odpowiedzieć, a społeczeństwo oczekuje, że odpowiemy najlepiej jak potrafimy. Chorzy pasażerowie, członkowie ich rodzin i załoga lotnicza są zawsze wdzięczni za wysiłek. Robert R. Tanz, MD Ann i Robert H. Lurie Children s Hospital, Chicago, IL edu Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Sharma identyfikuje wyzwanie związane z posiadaniem odpowiednich zapasów w zarządzaniu katastrofami medycznymi podczas lotu. Zgadzamy się, że przewoźnicy lotniczy powinni mieć wystarczającą ilość tlenu na pokładzie, aby leczyć chorych pasażerów. Federalna Administracja Lotnictwa opublikowała standardy dotyczące minimalnego wyposażenia medycznego dla amerykańskich samolo tów handlowych, ale nie określa ilości tlenu do użytku medycznego, któ [podobne: endokrynolog kielce, laserowe leczenie żylaków, lekarz sportowy ]

[patrz też: ceftriakson, Leukocyturia, anakinra ]
[więcej w: torbiel włosowata, laremid cena, lumbalizacja s1 ]