Oddechowe skutki narażenia na ruch oleju napędowego u osób z astmą ad 7

W naszych badaniach najbardziej spójne związki między zmianami w zakresie zmiennych oddechowych a konkretnymi stężeniami zanieczyszczeń dotyczyły cząstek ultradrobnych i węgla pierwiastkowego, co jest zgodne z rosnącymi dowodami na to, że niekorzystne efekty oddechowe cząstek generowanych przez diesla można przypisać tym w bardzo małych rozmiarach. zakres 19-23 Przy ich wyższym stosunku powierzchni do masy, ultradrobne cząstki mogą adsorbować większe frakcje potencjalnie toksycznych substancji na swojej powierzchni i są osadzane głębiej i liczniej w płucach niż większe cząstki. Ponadto rdzeń węglowy elementarnych cząstek węgla jest wysoce adsorpcyjny. [24] Różnice w stężeniach ultradrobnych cząstek i węgla pierwiastkowego pomiędzy Oxford Street i Hyde Park były znacznie większe niż różnice w stężeniu pomiędzy PM2,5 i cząstkami o średnicy poniżej 10 .m. . Jednak nasze odkrycia nie mogą być traktowane jako demonstracja związku przyczynowego z ultradrobnymi cząstkami i węglowym pierwiastkiem, ponieważ mogą one być po prostu czułym wskaźnikiem dla całej drogi przydrożnego ruchu dieslowskiego, który składa się nie tylko ze złożonego układu wydechowego silnika Diesla. mieszaniną, ale także z zawieszonych ponownie, grubych, klatkowych cząstek (wystarczająco małych, aby dostać się do klatki piersiowej) z pyłu drogowego i silnika lub resztek opon, których nie mierzyliśmy. Wcześniejsze badania bezpośredniego wpływu wydechu silników Diesla na astmę u ludzi zostały przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych ze świeżymi spalinami z silników wysokoprężnych, z których można było usunąć składniki gazowe ( przemyte ) lub zrekonstytuowane materiały wylotowe z silników wysokoprężnych dostarczone podmiotom w ekspozycji chamber.6,7,11,25-27 Wyniki tych badań nie są całkowicie zgodne, a żaden z nich nie wykazał wpływu na spirometryczne funkcjonowanie płuc, pomimo stosowania znacznie wyższych stężeń cząstek oleju napędowego niż te, które mierzyliśmy na Oxford Street. Rozbieżności między wynikami innych badań a naszymi własnymi mogą wynikać ze złożoności badanej naturalnej mieszanki zanieczyszczeń, z interakcji między cząsteczkami i innymi zanieczyszczeniami, lub z możliwością, że odtworzone lub wyszorowane mieszaniny spalin z silników Diesla znacznie zmniejszą udział ultracienkich cząsteczki. Ponadto badaliśmy osoby z cięższą astmą. Svartengren i wsp., 28 w realistycznym badaniu krótkotrwałego narażenia na zanieczyszczenie ruchu drogowego w tunelu drogowym, również nie znaleźli żadnego wpływu na FEV1, ale zgłosili więcej objawów niż obserwowaliśmy. Osobiste ekspozycje na PM2,5 i dwutlenek azotu były znacznie wyższe w tym badaniu, ale uczestnicy badania mieli łagodniejszą astmę niż uczestnicy naszego badania. Z drugiej strony obserwowane reakcje zapalne, w szczególności wzrost liczby neutrofilów i mieloperoksydazy plwociny, miały charakter zbliżony do tych w badaniach kontrolowanych ekspozycji w komorze.8,10,26,28
Naszym głównym motywem było zrozumienie wpływu typowych ekspozycji na atmosferę miejską, w której dominuje wydech spalinowy. W tym celu wybraliśmy ustawienie, w którym dozwolony był tylko ruch diesla, i stosowano losowy, krzyżowy projekt ograniczony do miesięcy zimowych w celu uniknięcia zakłócenia ekspozycji na pyłki, tym samym usuwając lub kontrolując najważniejsze czynniki zakłócające
[hasła pokrewne: rytuksymab, poradnia psychologiczna bydgoszcz, nfz lublin sanatoria lista oczekujących ]