Oddechowe skutki narażenia na ruch oleju napędowego u osób z astmą

Zanieczyszczenie powietrza spowodowane ruchem drogowym stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia, a osoby z istniejącą wcześniej chorobą układu oddechowego mogą być narażone na zwiększone ryzyko. Zbadaliśmy wpływ krótkotrwałego narażenia na ruch diesla u osób chorych na astmę w miejskim środowisku drogowym. Metody
Zrekrutowaliśmy 60 osób dorosłych z łagodną lub umiarkowaną astmą, aby wziąć udział w losowym badaniu krzyżowym. Każdy uczestnik szedł przez 2 godziny wzdłuż ulicy londyńskiej (Oxford Street) i, przy innej okazji, przez pobliski park (Hyde Park). Przeprowadziliśmy szczegółowe pomiary ekspozycji w czasie rzeczywistym, fizjologiczne i immunologiczne.
Wyniki
Uczestnicy mieli znacznie wyższe ekspozycje na drobne cząstki (<2,5 .m w średnicy aerodynamicznej), najdrobniejsze cząstki, węgiel pierwiastkowy i dwutlenek azotu na Oxford Street niż w Hyde Park. Zwiedzanie przez 2 godziny na Oxford Street wywoływało bezobjawowe, ale konsekwentne zmniejszenie wymuszonej objętości wydechowej w ciągu sekundy (FEV1) (do 6,1%) i wymuszonej pojemności życiowej (FVC) (do 5,4%), które były znacznie większe niż redukcje w FEV1 i FVC po ekspozycji w Hyde Park (odpowiednio P = 0,04 i P = 0,01, dla ogólnego efektu ekspozycji i P <0,005 w niektórych punktach czasowych). Efekty były większe u osób z umiarkowaną astmą niż u osób z łagodną astmą. Zmianom tym towarzyszyły wzrosty biomarkerów zapalenia neutrofilowego (mieloperoksydaza plwociny, 4,24 ng na mililitr po ekspozycji w Hyde Park vs. 24,5 ng na mililitr po ekspozycji na Oxford Street; P = 0,05) i zakwaszenie dróg oddechowych (maksymalny spadek pH, 0,04 % po ekspozycji w Hyde Parku i 1,9% po ekspozycji na Oxford Street; P = 0,003). Zmiany wiązały się najbardziej konsekwentnie z ekspozycją na najdrobniejsze cząstki i węgiel pierwiastkowy.
Wnioski
Nasze obserwacje służą jako demonstracja i wyjaśnienie dowodów epidemiologicznych, które wiążą stopień narażenia na ruch z funkcją płuc w astmie.
Wprowadzenie
Zanieczyszczenie powietrza spowodowane ruchem drogowym stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia, a cząstki spalin z silników wysokoprężnych stały się powodem do rosnących obaw. Badania epidemiologiczne wykazały związek pomiędzy otaczającą substancją w postaci cząstek stałych a chorobowością i śmiertelnością związaną z układem oddechowym; skutki te mogą być większe u osób z istniejącą wcześniej chorobą układu oddechowego, w tym z astmą.1,2
Silniki Diesla emitują stosunkowo niskie stężenia tlenku węgla i dwutlenku węgla, ale w porównaniu z silnikami benzynowymi o podobnej wielkości, silniki Diesla mogą generować ponad 100 razy więcej cząstek na przebytą odległość3 i są głównymi czynnikami przyczyniającymi się do zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego. W środowisku miejskim prawie 90% pyłu wytwarzanego przez ruch drogowy pochodzi z układu wydechowego spalin .4,5
Wielu mieszkańców miast, w tym osoby o zwiększonej podatności na zanieczyszczenie powietrza, ma krótkotrwały kontakt z ropą naftową podczas normalnej działalności. Badania ludzi w komorach narażonych wykazały, że kontrolowana ekspozycja na spaliny z silników wysokoprężnych może wywoływać zwiększony opór dróg oddechowych.7 i zmiany zapalne oskrzeli.8-11 Takie badania są jednak ograniczone ze względu na sztuczny charakter, a niewielka liczba uczestników badania była zazwyczaj zdrowy.
Zbadaliśmy wpływ ruchu drogowego na ludzi z astmą łagodną lub umiarkowaną, o różnym nasileniu, na ruchliwej ulicy miejskiej, gdzie ruch drogowy odbywa się wyłącznie na bazie oleju napędowego
[podobne: objawy obumarcia płodu, spondyloza szyjna, zwapnienie aorty brzusznej ]