Znaczenie i natura pracy lekarzy

W minionej epoce pracę lekarza szpitalnego wykonywano głównie przy łóżku chorego lub w sąsiednim mokrym laboratorium. Mieszkańcy mieli okazję obserwować rozwój chorób (na które możemy teraz leczyć) i poznać ich pacjentów podczas długich hospitalizacji. Życie było wyczerpujące i pochłaniało wszystko – a ci, którzy go brali, prawie zawsze byli niezamężnymi białymi mężczyznami, a szpitale nauczające aktywnie zniechęcały do ​​małżeństwa. Medycyna była porządkiem braterskim. Salony lekarzy znajdowały się w centralnych miejscach, w których interniści, specjaliści i chirurdzy wspólnymi siłami jedli razem, uspołeczniali i wzajemnie się nawzajem konsultowali. Wykresy były przechowywane na papierze i często nie do odczytania.
Od tego czasu każdy aspekt medycyny i treningu ewoluował. Postępy były wyjątkowo szybkie w niektórych obszarach i boleśnie powolne w innych. W ciągu ostatnich 20 lat toczyła się debata na temat czasu przepracowanego przez personel domu. W związku z tym, że godziny dyżurów rezydentów uległy zmianie, ma również charakter ich pracy.
Zazwyczaj w naszej dziedzinie, medycyna wewnętrzna, mieszkańcy przybywają do szpitala o 7 rano, otrzymują wylogowanie od mieszkańców w nocy i przeprowadzają wstępne obchody, aby zobaczyć pacjentów, których odziedziczyli, ale nie znają dobrze, zanim udadzą się do porannego sprawozdania lub uczestniczyć w rundach. Uczestnictwo w rundach często składa się z sesji przerzucania kart, które odbywają się w pracowni, często przerywanej planowaniem absolutorium oraz stronami, zaproszeniami i tekstami od pielęgniarek i specjalistów. Finalizowanie zrzutów przed południem może być ważniejsze niż poznanie nowych pacjentów. Coraz częściej lekarz prowadzący nie widzi pacjentów z zespołem, biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe.
Nie ma już papierowych kart przy łóżku. Nadejście ery elektronicznej, przy jednoczesnym skróceniu czasu potrzebnego na wyśledzenie wyników laboratoryjnych lub radiologicznych, nie zmieniło znacząco czasu spędzonego z pacjentami: ostatnie szacunki wskazują, że studenci medycyny i mieszkańcy często spędzają ponad 40 do 50% swojego dnia w przód ekranu komputera wypełniając dokumentację, przeglądając wykresy i składając zamówienia. Dużo czasu spędzają na telefonie koordynując opiekę ze specjalistami, farmaceutami, dietetykami, podstawowymi biurami opieki, członkami rodziny, pracownikami socjalnymi, pielęgniarkami i koordynatorami opieki; bardzo niewiele spotkań z tymi ludźmi odbywa się twarzą w twarz. Nieco zaskakujące jest to, że czas spędzony z pacjentami pozostaje stabilny przez ostatnie sześć dekad.1
Umiejętności wyuczone wcześnie przez dzisiejszych studentów medycyny i personel domu – ponieważ są one niezbędne do wykonania pracy – nie są potrzebne do dobrego egzaminu z fizyki lub historii, ale raczej do sztuki wydajnej biopsji wykresów, wprowadzania zamówień , dokumentacja i wylogowanie w erze elektronicznej. Kiedy zespół medyczny otrzymuje powiadomienie o nowym przyjęciu, wydaje się instynktowne i konieczne jest zbadanie dokumentacji pacjenta przed spotkaniem z nim. To podejście odwróconego pacjenta 2 ma zalety, ale wprowadza odchylenie w ramie i osłabia niezależną ocenę i potwierdzenie historii lub ustaleń fizycznych.
Krótko mówiąc, większość tego, co określamy jako praca, odbywa się z dala od pacjenta, w warsztatach i na komputerach. Nasza uwaga jest tak często odwracana od życia, ciał i dusz ludzi powierzonych naszej opiece, że lekarz skupiony na ekranie, a nie pacjent, stał się kulturalnym stereotypem. Ponieważ technologia pozwoliła nam opiekować się pacjentami z daleka od łóżka i personelu pielęgniarskiego, zdystansowaliśmy się od osobowości, ucieleśnionej tożsamości pacjentów, a także od naszych kolegów, aby wykonywać naszą pracę na komputerze .
Ale jaka jest faktyczna praca lekarza? Studenci medycyny wchodzący na oddziały po raz pierwszy rozpoznają dysjunkcję, widząc, że praca lekarzy ma mniej wspólnego z pacjentami, niż sobie wyobrażali. Umiejętności, których nauczyli się podczas kursów z zakresu diagnostyki fizycznej lub komunikacji, prawdopodobnie nie ulegną poprawie. Pomimo całej retoryki dotyczącej opieki skoncentrowanej na pacjencie, pacjent nie znajduje się w centrum rzeczy.
W międzyczasie rozwijane menu, pola tekstowe wycinane i wklejane oraz listy wypełnione klawiszem utworzyły dokumentację medyczną, która (przynajmniej w dokumentowaniu badania fizykalnego) w najlepszym przypadku brzmi jak fikcja lub bezsensowne powtarzanie faktów iw najgorszych ilościach do wprowadzających w błąd nieścisłości lub oszustwa. Biorąc pod uwagę ilość informacji i rozbieżności w dokumentacji medycznej, często nie można dostrzec żadnego sygnału w górach hałasu. Jednak cały nasz system opieki zdrowotnej – w tym finansowanie, rachunkowość, badania i raportowanie dotyczące jakości – w dużej mierze opiera się na cyfrowej reprezentacji pacjenta, iPatienta i zapewnia zachęty do jego tworzenia i utrzymania3. że iPatenci jednolicie otrzymują wspaniałą opiekę; doświadczenia rzeczywistych pacjentów to inne pytanie.
Oczywiste jest, że lekarze są coraz bardziej niezadowoleni ze swojej pracy, obrażeni czasem, który jest potrzebny do przeprowadzenia transkrypcji e i tłumaczenie informacji dla komputera oraz fakt, że w tym sensie praca nigdy się nie zatrzymuje. Wypalenie jest powszechne wśród pracowników, a ponad jedna czwarta mieszkańców cierpi na depresję lub objawy depresyjne.4 W odpowiedzi liderzy służby zdrowia zalecili zmianę Potrójnego celu zwiększania doświadczenia pacjentów, poprawy zdrowia populacji i obniżania kosztów dodawania czwarty cel: poprawa życia zawodowego osób, które zapewniają opiekę. Badanie z 2013 r. zlecone przez American Medical Association podkreśla niektóre z czynników związanych z wyższą satysfakcją zawodową. Być może nie jest zaskakujące, że śledczy stwierdzili, że krytyczne jest postrzeganie wyższej jakości opieki, autonomii, przywództwa, kolegialności, uczciwości i szacunku. W raporcie podkreślono uporczywe problemy związane z użytecznością elektronicznych rejestrów zdrowotnych jako wyjątkowego i dokuczliwego wyzwania. 5 Te odkrycia podkreślają znaczenie refleksji nad tym, czym była nasza praca, czym jest teraz i czym powinna być. Bez względu na to, jaką szlachetność włożono w pracę lekarzy w minionej epoce, praca ta została wykonana w warunkach i standardach jakości, które teraz byłyby nie do przyjęcia. Ćwiczymy w bezpieczniejszym i bardziej wydajnym systemie z wymiernymi rezultatami. Jednak przy obecnym tempie wypalenia nasze oczekiwania dotyczące znalezienia znaczenia w naszym zawodzie i karierze wydają się w dużej mierze niespełnione. Wierzymy, że jeśli znaczenie ma zostać przywrócone, potrzebne zmiany są złożone i będą musiały zostać wprowadzone na poziomie krajowym, rozpoczynając od dialogu, który obejmuje ludzi na liniach frontu leków. Być może największą szansą na poprawę naszej satysfakcji zawodowej w krótkim czasie jest przywrócenie naszych wzajemnych powiązań. Moglibyśmy pracować nad odbudową naszych praktyk i przestrzeni fizycznych, aby promować rodzaje połączeń międzyludzkich, które mogą nas utrzymać – między lekarzami i pacjentami, lekarzami i lekarzami, a także lekarzami i pielęgniarkami. Możemy wrócić do łóżka z pacjentami, rodzinami i pielęgniarkami. Moglibyśmy poznać naszych kolegów z innych specjalności we wspólnych stołówkach lub salach spotkań.
[podobne: ceftriakson, Leukocyturia, anakinra ]
[więcej w: torbiel włosowata, laremid cena, lumbalizacja s1 ]